torsdag 20 januari 2011

Chelsie Lagerhult


ja det här är jag & jag tänkte berätta lite om mig själv.
jag är född 1997, född i västerås & uppvuxen här.
mina föräldrar skilde sig när jag var 1 typ så har bott med mamma hela mitt liv.
och har faktiskt bott i samma lägenhet i 13 år.
Mimmi Sandell som snabbt blev en jag lekte ofta med, redan när jag var 0 år så träffades vi första gången.
våra mammor kände varandra sen tidigare & vi bodde grannar och bor fortfarande grannar faktiskt.
jag gick på dagis som är kanske 2 min härifrån som heter pomperipossa, ett bra dagis faktiskt.
gick där till jag var 6 sen började jag på lövhagsskolan som ligger 5 min härifrån kanske,
mimmi började oxå där så vi har gått med varandra i skolan i hela våra liv oxå.
förutom ett år när jag började på kunskap i femman och gick där tills sexan men sen slutade jag och nu går jag i 7an på nybyggeskolan.
pierca mig var en ganska snabb start för mig, gjorde min första piercing i 5an, då tog jag hål i naveln.
i 6an gjorde jag mitt ögonbryn, och i 7an piercade jag läppen, tungan och tatuerade mig.
om man nån gång börjar går det inte att sluta, sant faktiskt.
jag har två systrar en som heter nathalie & en som heter emeli.
nathalie är 22 och emelie 25.
nathalie har vart som min pappa, låter lite knasigt men hon har funnits där för mig och jag har bott hos henne när mamma har varit borta och sådant.
Mimmi har oxå vart som en syster för mig, vi har delat allt tillsammans.
vi har haft så många bråk och krig, och så många mysiga och galna stunder tillsammans.
jag kan beskriva mitt liv som ett ganska chill liv faktiskt.
får göra det mesta för mamma, alltså sånt som e normalt att göra.
har masser med kompisar och bästavänner och har alltid någon att vara med.
älskar oxå att vara med min stora kärlek micke.
jag och micke träffades i somras genom några kompisar och blev tillsammans då i augusti om jag inte minns fel.
lite saker förändrades och det tog slut mellan oss, men vi hittade tillbaka till varandra nu i december igen.
jätteglad för det ska ni veta!
han är min absolut största livskraft här i livet.
som jag älskar jättemycket.
brukar umgås med han mycket på lov, helger & på fritiden och sådär, fast jag gör ju sjukt mycket annat oxå.
shoppa är en stor grej i mitt liv.
jag älskar verkligen kläder, smink och sånt.
har masser med kläder men tycker aldrig att jag har nått att sätta på mig.
som det nog är för alla kan jag tro.
jag tror inte många vet heller att jag egentligen är blond.
alltså har blondt hår.
fast många har bara sett mig i svart, trivs bäst i det oxå!
det är en stor grej för mig oxå.
hårfärgning... det är det roligaste sättet att förändra sig på tycker jag. jag älskar att göra om mitt hår.
som sakt är jag 13, men ganska mogen för min ålder som många säger.
kan ju inte säga det själv men, haha !
fyller den 20 februari, då blir jag fjortis,
fast man tycker ju att dom tiderna är förbi redan.
men det är alltid kul att bli äldre, tycker jag iallfall!
nej nu ska jag inte dra ut på dethär så mycket mer, men nu vet ni lite om mig iallfall.
/ chelsie lagerhult

2 kommentarer: